Bykultur.dk
Foreningsnyheder Nyheder

Parat med ny visuel identitet

[easy-media med=”1104″ size=”663,400″]

Foreningen for Bykultur i Århus besluttede i 2014 at indlede arbejdet med at skabe en ny visuel identitet, der kan understøtte den styrkede indsats for debat af byens udvikling samt medlemshvervning. Vi indhentede forslag fra en grafisk designer, som både repræsentantskabet og i sidste instans forretningsudvalget har truffet den endelige beslutning om at udvælge og implementere. Valget faldt på ovenstående logo samt et sæt af farver til anvendelse ved tryksager og web. Vi indleder derfor 2015 med en ny visuel identitet og er også snart parat med information om vores nytårskur.

Logoet forestiller markante bygninger i Aarhus fra forskellige tidsperioder og afspejlende forskellene i byggestil og æstetik, som præger byen. Enhver aarhusianer vil kunne genkende både Domkirketårnet, Aarhus Universitet, Isbjerget, og enhver dansker vil kunne genkende det ikoniske rådhustårn og en tilføjelse af nyere dato men ikke mindre ikonisk; ARoS med Olafur Eliassons kunstværk Your Rainbow Panorama. Bygningerne er sammensat forskudt for hinanden med reference til Aarhus’ topografi og skyline.

Vi håber, I vil tage godt imod vores nye grafiske profil, der vil danne rammen om vores visuelle kommunikation fremadrettet.

Indlæg der måske kunne interessere dig

Bykultur.dk har fået nyt design

Asbjørn Skødt

Nyt Bykultur website lanceret

Phillip Fangel

Skriv en kommentar